Thursday, February 5, 2009

Kelas PPKI SK Puchong Utama 1


Program PPKI SKPU1 telah dibuka pada 2001 dan menerima 17 orang murid dan 6 orang guru.Pada tahun 2009 program ini semakin dikenali dan menerima kemasukan ramai murid istimewa . Kini PPKI SKPU1 terdiri daripada 82 murid, 20 guru dan 6 PPM. Murid yang ada diprogram ini mempunyai pelbagai kecacatan seperti Autisme, sindrom down, ADHD dan sebagainya.
PPKI SKPU1 juga mempunyai 12 kelas bagi mendidik murid bermasalah pembelajaran. Kemasukan keprogram ini perlu pengesahan dari doktor atau pengamal perubatan supaya tidak timbul sebarang masalah dikemudian hari. Kita cuba mendidik mereka kearah yang lebih baik dan mengenal potensi diri murid istimewa.
Pada tahun 2008 PPKI SKPU1 menerima murid Pra Sekolah PPKI dan menerima 4 murid yang berumur 5-6 tahun. Murid PPKI pula berumur antara 7-14 tahun dan dua murid diinklusifkan ke aliran perdana ,mengikuti program inklusif separa bagi persediaan mengambil UPSR. Fahami mereka dan biarlah mereka rasa diri dilayan sama rata .
Kami terima mereka seadanya dan cuba memupuk dan mengeluarkan bakat murid yang terpendam yang ada pada mereka. Sayangi mereka kerana mereka juga perlu perhatian dan didikan dari kita.